شیوانا

مجله زیبایی، سلامت، مد و عروسی
  • شیوانا

    مجله زیبایی، سلامت، مد و عروسی

طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۵۹ ب.ظ

خواص گوجه سبز برای زنان باردار

یکی از میوه‌های فوق العاده مفید و مغذی برای سلامت مادر باردار در فصل بهار گوجه سبز است.

این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.

مصرف به اندازه این میوه باعث رفع تشنگی، افزایش سلامت ریه، مراقبت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از استفراغ، جلوگیری از خونریزی، خنک کننده خون، دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد است.

مصرف استاندارد این میوه در صورت نداشتن حساسیت به آن در دوران بارداری بلا مانع بوده و باعث افزایش اشتهای مادر و دریافت ویتامین‌های مورد نیاز رشد جنین می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث رانش مزاج و به دنبال آن از دست دادن آب بدن مادرو بروز مشکلات سلامتی برای جنین شود.

گوجه سبز حاوی ویتامین‌های A ،C و K است که هر کدام مزایای سلامتی منحصربفردی برای بدن دارند. ویتامین A به حفظ سلول‌های چشم کمک می‌کند و باعث افزایش سلامت چشم می‌شود، این ویتامین همچنین از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می‌کند.

ویتامین C موجود در این میوه خوش طعم نیز برای افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار و ویتامین K برای جلوگیری از لخته شدن خون که می‌تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود بسیار مفید است.

گوجه سبز از زیرگروه آلو‌ها محسوب می‌شود که خاصیت ملینی دارند و مادران بارداری که دچار یبوست شده اند، می‌توانند از آن به عنوان یک داروی طبیعی استفاده کنند.

یبوست در دوران بارداری می‌تواند منجر به مشکلات شدید برای مادر، خونریزی از رحم و حتی سقط جنین شود.

در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است از خوردن آلو و گوجه سبز خودداری کند، زیرا در ترکیب این میوه اسید اگزالیک وجود دارد که می‌تواند در بدن برخی افراد باعث ایجاد سنگ‌های متبلور در مجاری ادراری شود.

همچنین کودکان از حدود سنین ۳ سالگی به بعد می‌توانند گوجه سبز به میزان کم بخورند، اما حتماً باید والدین از نداشتن حساسیت به این میوه در آن‌ها اطمینان داشته باشند.

با وجود تمامی مزایای سلامتی گوجه سبز، کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار به ویژه در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و یا آلرژی غذایی برای خوردن این میوه با پزشک خود مشاوره انجام دهند
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۵۹
مریم روحانی
چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ

مزایای پوست تخم مرغ چیست؟

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند مصرف پوست تخم مرغ می‌تواند برای زیبایی پوست صورت مفید باشد.
می‌توانید پوست تخم مرغ را خرد کرده به قطعات ریز تقسیم کنید و به همراه یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و از آن به عنوان یک ماسک لایه بردار و جوان کننده پوست استفاده کنید.

پوست تخم مرغ به دلیل دارا بودن مواد مغذی از جمله کلسیم می‌تواند باعث ترمیم سلول‌های پوستی، درمان آکنه و کمک به کلاژن سازی صورت شود.

از پوست تخم مرغ همچنین می‌توانید به عنوان یک پودر کمکی برای کاهش اثر اسیدی نوشیدن قهوه به ویژه به همراه صبحانه استفاده کنید. 

مقداری پوست تخم مرغ شسته و خشک شده را پودر کنید و به همراه شکر و شیر به نوشیدنی قهوه خود اضافه کنید تا از طعم جالب و استثنایی این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

اگر پوست کناره ناخن‌های دست شما دچار خراش و آسیب شده یا دچار التهاب و تورم است، می‌توانید از پوست تخم مرغ برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

برای این کار قسمتی از پوست تخم مرغ را با سفیده تخم مرغ مخلوط و موضع آسیب دیده را به آن آغشته کنید، با انجام این کار پس از دو الی سه روز پوست اطراف ناخن نرم و لطیف شده، لایه‌های شاخی التهابی اطراف آن به آسانی با ابزار مانیکور جدا می‌شود.

از مخلوط پوست تخم مرغ و سرکه سیب همچنین می‌توانید به عنوان یک پماد ضدالتهابی برای درمان اسپاسم عضلات خود استفاده کنید.

برای این کار مقدار دو یا سه عدد پوست تخم مرغ کامل را خرد کرده به همراه مقداری سرکه سیب در یک شیشه قرار دهید، منتظر بمانید تا تخم مرغ به طور کامل در سرکه حل شود که حدود 2 روز طول می‌کشد، سپس از این پماد خانگی بر روی موضع آسیب دیده استفاده کنید.

با آغشته کردن عضله آسیب دیده به این پماد و ماساژ با حرکات دورانی التهاب به سرعت از بین می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۹
مریم روحانی
سه شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ق.ظ

حقایق باور نکردنی درباره ساندویچ هات داگ

بسیاری از مردم تصور می‌کنند تهیه ساندویچ هات داگ کار آسانی است، اما تهیه این ساندویچ دردسر‌های خاص خودش را دارد.
 
ساندویچ هات داگ یک وابستگی در افراد ایجاد می‌کند و همین امر نگرانی‌هایی را برای متخصصان امر تغذیه و مسئولان ذیربط به وجود آورده است.
 
یک هات داگ در واقع از سوسیس و کالباس تهیه شده است که برای خوش طعم کردن به آن مقداری ادویه و به خصوص فلفل زده می‌شود.
 
در تهیه ساندویچ هات داگ سوسیس و کالباس از گوشت خوک، گاو، بوقلمون و یا مرغ استفاده می‌کنند و برای افراد گیاه خوار سیر، فلفل و نمک جایگزین گوشت موجود در ساندویچ‌های هات داگ می‌شود.
 
 
مصرف ساندویچ هات داگ باعث بروز سرطان روده بزرگ می‌شود و پیری زودرس را به دنبال دارد و چربی بالای آن افراد را چاق می‌کند.
 
مصرف روزانه ساندویچ هات داگ خطر ابتلای افراد به سرطان کلورکتال را تا ۲۰ درصد افزایش می‌دهد و به دلیل سدیم و چربی بالای آن بیمارانی که دچار عارضه فشارخون هستند از خوردن آن بپرهیزند.
 
گران‌ترین هات داگ جهان ۱۴۵ دلار قیمت دارد و بزرگترین ساندویچ هات داگ به اندازه ۶۰ متر طول دارد.
 
در برخی از شرکت‌ها از نیترات سدیم به عنوان مواد نگهدارنده در برابر انواع عفونت‌های باکتریایی در تولید هات داگ استفاده می‌شود
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۸
مریم روحانی
دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۷ ق.ظ

کدام گروه خونی کمتر سکته می‌کند؟

گروه خون شما می‌تواند شانس را در ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی افزایش دهد.

بر اساس گزارش تلگراف، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد، افرادی که گروه خونی O نداشته باشند در معرض ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی بیشتری هستند.

تقریبا نیمی (۴۸ درصد) از مردم انگلیس دارای گروه خونی O هستند، اما با توجه به تجزیه و تحلیل اطلاعات و مطالعات مربوط به نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر، کسانی که دارای گروه‌های خونی A، B و AB هستند کمی بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌های قلبی و سکته مغزی قرار دارند.

دانشمندان فکر می‌کنند دلیل این امر می‌تواند وجود سطوح بالاتر پروتئین موجب لخته شدن خون، در این گروه‌های خونی باشد.

این مطالعات در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن در هلند انجام شده و مدعی این است که گروه‌های خونی باید در آینده به عنوان بخشی از ارزیابی ریسک در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب شود.

طبق این گزارش، در بین ۱۰۰۰ نفری که گروه خونی O. داشتند فقط ۱۴ نفر دچار حمله قلبی شده‌اند که این میزان در میان گروه‌های غیر از این واحد خونی، ۱۵ در ۱۰۰۰ بود.

این محققان می‌گویند:"مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی خوردن غذا‌های سالم، ترک سیگار و ورزش است.

مدیر پزشکی بنیاد قلب انگلیس در این رابطه گفت: "خطر ابتلای به حملات قلبی و سکته‌های مغزی به سن افراد، ژنتیک (سابقه خانوادگی و قومیت) و دیگر عوامل خطرزای قابل اصلاح از جمله رژیم غذایی، وزن، سطح فعالیت بدنی، مصرف سیگار، فشار خون، کلسترول و دیابت مرتبط است
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۷
مریم روحانی
مصرف نوشیدنی انرژی زا حاوی کافئین سبب بروز تغییرات زیادی در سیستم کارکرد قلب و ریتم آن می شود و پس از دو ساعت باعث ایجاد افزایش فشار خون و کند شدن روند گردش خون در رگ ها خواهد شد.

نوشیدنی‌های انرژی زا حاوی موادی مانند کافئین، اسیدهای آمینه، هیدرات‌های کربن، ویتامین‌ها و اغلب عصاره گیاهان دارویی مانند جنسینگ است. یک بطری از این نوشیدنی مقدار بالایی کافئین معادل چهار فنجان قهوه تصفیه شده، دو اسپرسو، تقریبا چهار بطری کوکا کولا یا شش فنجان چای دارد. یک فرد سالم به طور متوسط می‌تواند بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ و حداکثر ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز مصرف کند.

دکتر امیلی فلچر، از مرکز پزشکی نیروی هوایی ایالات متحده در تراویس، کالیفرنیا، در این رابطه می گوید: نوشیدن نوشابه های انرژی زا کافئین دار بدون شکر عوارض منفی بر قلب می گذارد و متاسفانه بسیاری از افراد و حتی سربازان از این نوشیدنی استفاده می کنند.

مصرف بیش از حد نوشابه‌های انرژی زا می‌تواند باعث خونریزی مغزی شود زیرا قلب فعالیت کمتری برای رساندن خون دارد، اما فعالیت بدنی را افزایش می‌دهد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۶
مریم روحانی
شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳ ق.ظ

۳ فایده «تندخوری» و دیگر هیچ!

غذاهای تند مثل سیر و پیاز و برخی از ادویه‌جات تند از قبیل فلفل قرمز، پودر کاری و سس‌های تند مثل توباسکو فواید زیادی برای بدن دارند که بخش عمده‌ای از این خواص را باید در ماده‌ای به نام «کاپسایسین» جست‌وجو کرد.

هر یک از این مواد غذایی یا ادویه‌جات از خواص منحصر بفردی برخوردار بوده که از جمله آن می‌توان به خواص ضدسرطان و میکروب‌کشی سیر و پیاز اشاره کرد.

پودر کاری دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد بوده و دانه خردل به واسطه منیزیم و سلنیوم سرشار، محافظ قلب و ضدسرطان محسوب می‌شود.

غذاهای تند به طور کلی برای رفع درد مفاصل و آرتروز مفید بوده و ویتامین B3 موجود در آنها می‌تواند از کلسترول خون بکاهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۳
مریم روحانی
پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ب.ظ

شیگلوز چیست؟

 اسهال خونی باکتریایی (شیگلوز) عبارت است از یک عفونت باکتریایی در لایه‌های سطحی پوشاننده جدار داخلی روده‌ها که از زمان ورود باکتری‌ها تا ظهور علایم در بدن فرد ۱ تا ۴ روز طول می‌کشد. 
 
این باکتری شیگلا از طریق آب، غذای آلوده و مدفوع آلوده به جداره‌ی روده‌ی بزرگ حمله پیدا می‌کند و در بدن گسترش می‌یابد و باعث تحریک روده‌های بدن فرد می‌شود، هم چنین مواردی مانند عوامل تشدید کننده بیماری، مسافرت به کشورهای خارجی و محیط زندگی شلوغ یا غیر بهداشتی می‌تواند این بیماری را گسترش دهد.
 
این بیماری علائم شایعی دارد که می‌توان به دل پیچه، تب، اسهال، وجود خون در ادرار و مدفوع، تهوع و درد‌های عضلانی اشاره کرد. 
 
عواقب بیماری 
اغلب عفونت‌های شیگلایی خفیف هستند و درمان جدی احتیاج ندارند که البته در موارد شدید، اگر درمان موفقیت‌آمیز نباشد، از دست رفتن آب زیاد از بدن به خصوص در شیرخواران و کودکان کم سن و سال ممکن است مرگبار باشد.
 
باکتری‌های این بیماری ممکن است از مجرای گوارش وارد خون شوند و سایر اعضای بدن مانند کلیه ها، صفرا، کبد، قلب و مفاصل را درگیر کرده و در مواقع شدید‌تر منجر به مرگ هم می‌شود.
 
راه‌های درمان 
برای درمان این بیماری بهتر است از ابتدا در صورت مشاهده‌ی علائم به پزشک مراجعه کرد تا با بررسی آزمایش‌ها و کشت نمونه‌ی مدفوع راه درمان را تسریع ببخشند.
 
از مصرف ترکیبات ضد اسهال خودداری کنید مگر اینکه با نظر پزشک تجویز شده باشند، زیرا این ترکیبات ممکن است بیماری را طولانی کنند و اگر تاکنون از این داروها استفاده کرده‌اید بلافاصله مصرف آن‌ها را متوقف کنید. 
 
درچه شرایطی باید به پزشک مراجعه نمود؟ 
در صورتی که شما مبتلا به گلودرد، سردرد، گوش درد، تنگی نفس و سرفه‌ی شدید، تب ۳۹ درجه، خون در خلط گلو، درد یا تورم شدید شکم، خون ریزی گوارشی از مقعد، تورم مفاصل، درد ساق پا، فرورفتگی چشم‌ها و کاهش وزن شدید هستید، باید حتما به پشزک در جهت درمان مراجعه کنید. 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۹
مریم روحانی
چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۱۴ ق.ظ

علائم نزدیکی سکته در بانوان چیست؟

علائم و نشانه های حمله قلبی در زنان با مردان متفاوت است و به طور کلی علائم حمله ها در زنان با شدت کمتر و درفواصل زمانی بیشتر بروز می کند.

اغلب نشانه هاى شایع حمله قلبى مانند درد قفسه سینه منتشره به دست در بسیارى زنان دیده نمى شود اما با این حال، برخى زنان این علائم را در هنگام بروز حمله قلبى تجربه مى کنند .

به گفته متخصصان، یکی از نشانه های اصلی حمله قلبی درد فک یا دندان است، همچنین درد در قفسه سینه یکى از علائم مهم در بیمارى ها و حمله ها قلبى شناخته شده است. 

استفراغ، سرگیجه، تهوع، سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی نیز جزو برخى علائم حمله قلبی شناخته شده اند که در برخی افراد به خصوص خانم ها درساعات اولیه حمله پیش از بروز درد در قفسه سینه بروز می کنند.

خستگی مفرط یک شکایت شایع است که ممکن است نشانه کمبود خواب، مقابله بدن با ویروس، کار بیش از حد یا عوارض جانبی دارویی باشد.در برخی موارد خستگی مفرط شدید یا غیرعادی یکی از علایم حمله قلبی زودرس یا علامت بیماری قلبی است.

برخی افراد با این که آسم ندارند دچار کمبود شدید نفس می شوند. هنگام انجام دادن فعالیت روزانه یکی از شایع ترین علایم حمله قلبی در زنان کمبود نفس است.


سوزش سردل همیشه به علت خوردن یک غذای مقوی یا مغذی نیست. حدود ۴۰درصد زنان که دچار حمله قلبی شده اند می گویند، کمی قبل از حمله دچار سوزش سردل یا سوءهاضمه شده بودند.

 علایم حمله قلبی در زنان می تواند شامل حالت تهوع یا استفراغ کردن بدون دلیل باشد. زنان هنگام حمله قلبی نسبت به مردان ۲برابر بیشتر دچار مشکلات گوارشی می شوند.

در صورتی که علائم فوق را مشاهده کردید، هرچه سریعتر به اورژانس مراجعه کنید تا از خطر مرگ در امان بمانید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۷:۱۴
مریم روحانی
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸ ب.ظ

آخرین وضعیت افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

 اقبال شاکری در مورد آخرین وضعیت افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی با بیان اینکه فرمانداری تهران با افزایش نرخ کرایه 12 تا 15 درصدی مترو، اتوبوس و تاکسی مخالفت کرد و لایحه را برای بررسی بیشتر به شورای شهر برگرداند گفت: با این حال شورای شهر مجددا بر افزایش 10 تا 15 درصدی نرخ کرایه‌ها تاکید داشت و بر همین اساس لایحه به شورای حل اختلاف ارسال شد. 
 
وی با بیان اینکه بر اساس روال کار باید جلسه‌ای در فرمانداری برگزار شود و صورتجلسه آن برای شورای شهر ارسال شود، گفت: بر اساس صورتجلسه مشخص شده است که اختلاف ما و فرمانداری در مورد افزایش نرخ کرایه مترو و اتوبوس به شورای حل اختلاف ارسال شده اما افزایش کرایه تاکسی مسکوت مانده است. 
 

رئیس کمیته عمران شورای شهر افزود: یک ماه و نیم از سال جدید گذشته است و با توجه به قیمت تمام شده حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری و همچنین تأکید رانندگان تاکسی لازم است هر چه زودتر تکلیف نرخ کرایه‌ها مشخص شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۲۸
مریم روحانی
سه شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۱۶ ق.ظ

مغزتان را فول شارژ کنید

همه ما دوست داریم حافظه قوی با حضور ذهن بالایی داشته باشیم .گاهی اوقات که چیزهای ساده‌ای مثل نام یا شماره تلفن کسی را فراموش می‌کنیم به این فکر می‌کنیم که دچار فراموشی شده‌ایم و این باعث نگرانی بیش از حد ما نسبت به مسئله تحلیل حافظه‌مان می‌شود.

در ادامه قصد داریم با راهکارهایی که در اختیارتان می‌گذاریم شما را با تقویت کننده‌های مغز آشنا کنیم.

1.تمرکز بر روی چندین عمل در روز

سعی کنید در طول روز کار های مختلف را باهم انجام دهید و بر روی هر کدام تمرکز داشته باشید این کار باعث می شود که حافظه شما آمدگی زیادی برای انجام کار ها و ثبت کردن امور در طول روز داشته باشد.

2.کاهش استرس
استرس می تواند بر روی حافظه تاثیرات سوء داشته باشد و بر روی تمرکز، ذخیره و بازیابی اطلاعات می تواند تاثیرات مضری داشته باشد زیرا اگر فردی استرس داشته باشد ضربان قلبش بالاتر می رود و قلب نیز ارتباط مستقیمی با مغز دارد که در صورت استرس داشتن می تواند کارایی مغز را پایین بیاورد.

3.تغذیه مناسب
اگر شما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و از پروتئین ها و امگا3 در غذاهای خود استفاده کنید می توانید عملکرد بهتر مغز را شاهد باشید  برای داشتن تغذیه مناسب نیز باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

4.خواب کافی
خواب کافی مانند مسکنی است که که یم تواند بر ضربان قلب هم تاثیر مثبتی داشته باشد و در این صورت باعث بالا رفتن کارایی مغز می شود.

5.ورزش کردن
بهتر است به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید تا فرصتی باشد برای پیاده روی برای شما پیش آید؛هم چنین برای این که مغز و حافظه کارایی بیشتر و بهتاری داشته باشد بهتر است به مدت 20 دقیقه در طول روز در فضای آزاد پیاده روی کنید.

6.نوشیدن آب چغندر
 آب چغندر دارای نیترات می باشد که در بدن تبدیل به نیتریت می شود و باعث تسریع در جریان خون و اکسیژن رسانی بیشتر می شود.

تحقیقات نشان داده است که دیوانگان و افرادی که قدرت فهم کمی دارند، فاقد اکسیژن در منطقه خاصی از مغز هستند، نیترات می داند که کدام قسمت از بدن نیاز به جریان خون بیشتر و اکسیژن بالاتری دارد پس این نظریه ثابت شد که غذاهای غنی از نیترات مانند: چغندر، کلم، کرفس و اسفناج می توانند قدرت فهم را افزایش دهند و باعث تقویت مغز و فکر شوند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۴:۱۶
مریم روحانی